lördag 27 juni 2015

3-dagars i Sälen

Denna helg tillbringas i Sälen med 3-dagars orientering. I veckan har jag även varit i Torsby och hjälpt skidlandslaget att testa ut nya skidor. Det var riktigt kul att se hur allt gick till och även få vara med och bidra i tester och vallning osv. Vi hann även med att köra ett 3000 meters race (löpning) där alla servicegubbar klockade in på under 12 min. Jag klockades in på 9:48.

Åter till orienteringen:
Det är första gången som jag orienterar sen o-ringen förra säsongen. Första dagen som var igår testade jag på en öppen 8 bana. Den var kort men svår (ialf för mig). När det blir en sån bana får jag dra ner på farten för att överhuvudtaget ta mig runt. Trots det blir det stora bommar. 
Första dagens bana. Tror inte jag satte nån kontroll klockrent men är glad att jag klarade den iallafall.


Det blev en 20:e plats.


Dag 2:

Dag 2 tog jag en lättare bana så jag kunde löpa på lite mer. Drog snett till många men några kontroller gick bra.

Resultatet blev en seger något överraskande. Men det är klart att det inte direkt var någon elitklass. Imorgon får jag se om jag vågar mig på en svårare bana igen. 

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.