fredag 29 maj 2015

Urban trailrun

Idag har jag kört säsongens första halvmara. Till min förvåning när jag kom till start så var det väldigt få i startfältet. Banan hade det mesta; asfalt, grus, stigar men mestadels gick loppet i skogen. Banan var ganska tuff med en del stigningar vilket jag tror skulle passa skidåkare bra. 

Starten var ganska lugn och jag och den fd VM- sprintern Myhlback snackade av oss lite dom första kilometrarna. Sen fick jag en lucka och när jag kom till digertäkt gruvor stod han i vätske kontrollen fullmatad med sportdryck och vatten :). Han hade gjort en Peter Larsson och lyckats springa i fel riktning vid ett ställe när vi kom till teletornsbacken. Vid vätskestationen sa han att han skulle ge mig en minut sen skulle han börja jaga igen. :) Kul när det händer lite under loppets gång.

Jag sprang ganska kontrollerat första halvan vilket var skönt för vanligtvis brukar jag nästan till 100 procent vägga på slutet vid distanser över 15km. Men med 8km kvar hade jag kraft kvar och kunde pressa ut kroppen det sista. Tycker fortfarande jag har dåligt drag på platten men det kommer mer och mer.

Upploppet med min älgande skidåkar steg.

Banan.


Pulskurva plus banprofil. Ganska jobbig på sina ställen. Vore kul att se hur det gått mellan orienterarna vs skidåkarna.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.