måndag 25 maj 2015

Blodomloppet Borlänge.

Idag har jag kört Blodomloppet i Borlänge. Den första milen på asfalt den här säsongen. En bana som är ganska gynsam att sätta en bra tid på om man är i form. Tyvärr blev det en riktig pärs för mig. 

Jag var fortfarande ganska stel från lördagens urladdning men efter uppvärmningen kändes det ändå okej i kroppen. 

Loppet:
Med facit i hand öppnade jag för hårt och  redan första km stack det iväg två stycken. Jag låg i rygg på trean och kände att det gick fort. Vi klockade in första km på 3:09 på min gps. Några sek snabbare enligt dom uppsatta skyltarna. När vi kommer upp mot uppskattningsvis 3-4 km känner jag att loppet kommer bli tufft. Jag börjar tappa men håller i loppet relativt bra tills 6-7km. Börjar tappa ännu mer och sista två km känns det som jag bara trampar i luften. Blir omsprungen av några till och jag har inga krafter att hänga på. Jag klockar in på 35:27 och den tiden är väl inte den bästa jag har presterat. Placeringsmässigt kring 10:e plats. Men det blev en genomkörare som heter duga. Med några race till och lite mer tempoträning kanske jag kan hålla i loppet bättre.

1km: 3:09
2km: 3:26
3km: 3:36
4km: 3:23
5km: 3:35
6km: 3:32
7km: 3:38
8km: 3:42
9km: 3:41
10km: 3:41

Nu är benen stela som pinnar men det är bara att bryta ihop och komma igen. Fy fagerlund vad jag fick slita. Tur att det bara var 10 km.


Banan

Snittpuls: 180
Maxpuls:  184
Distans: 9,99

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.