söndag 20 juli 2014

Etapp 1 Östra Göinge

Just nu befinner jag mig i Skåne för att springa 5 etapper på O-ringen. Jag springer Challenge 10 km och dagens etapp bjöd på en del höjdkurvor. Min taktik var att springa säkert och ta stigar och vägar så mycket som möjligt för att hålla hög fart. Fick springa runt mycket och distansen landade på 14,75 km på denna 10 km bana. Inte optimalt och på tredje etappen kommer jag eventuellt chansa mera.

Det gick inte helt smärtfritt i närorienteringen och gjorde några smärtsamma missar på framförallt 2:a och 5:e kontrollen. Jag kom in på en 18:e plats på 89 minuter. Imorgon blir det masstart och förhoppningsvis kanske jag kan avancerar till topp 10 i totalen. 

Statistik Etapp: 1
Sträcka: 14.75 km
Maxpuls: 182
Snittpuls 159
Kalorier: 1678 kcal
Stigning: 400m


Banan. 

Topp 20 på dagens etapp.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.