fredag 13 juni 2014

Äntligen kom V800

Idag har jag äntligen fått Polars nya flaggskepp när det gäller pulsklockor, Polar V800. Den har varit lite försenad men nu har den äntligen kommit till Sverige. Det är en klocka med mycket funktioner och med inbyggd GPS. Har aldrig haft det tidigare så det blir spännande att även kunna mäta höjdmeter och distans.

Enligt mig är den riktigt läcker.

Annars startar strax ett nytt kapitel för mig. Jag gjorde min sista arbetsdag på Löpex igår. Jag har jobbat i butiken i 2 år och hjälpt till att bygga upp ett slagkraftigt längdsortiment. Jag har även fått väldigt bra koll på löparskor och skaffat mig viktig erfarenhet som säljare. Det känns vemodigt att lämna. Det har varit enormt kul att jobba med de intressen som man har och det har verkligen varit kul och givande. Vi har haft en enormt bra stämning och jag kommer framförallt att sakna mina kollegor. 

Anledningen till att jag slutar är för att jag ska flytta upp till Falun igen. Det är det stället jag trivs bäst på för tillfället. På jobbfronten har jag lite annat på gång som känns spännande. Men det blir först efter sommarn. Från och med nu ska jag koncentrera mig på att få till träningen ordentligt. Imorgon åker jag till Sognefjäll med några från Sysarb/OneWay. Jag har aldrig varit där och det blir skönt att komma ut på snö men samtidigt kunna växla med rullskidor. Vi blir där fram till nästa torsdag.

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.