söndag 8 juni 2014

2:a på Kinnekullerullen

Igår körde jag ett uppförsrace på skaterullskidorna som gick upp till kinnekullegården från samhället. Det passar mig väldigt bra och det var en bra genomkörare. På förhand trodde jag att det skulle bli en jämn kamp mellan mig och rullskidslandslagsmannen Samuel Norlén. Det var individuell start och han startade 30 sek bakom mig. Jag gick ut rätt så hårt på startrakan men fick sedan slå av aningen på takten första tredjedelen. Mot slutet var det två branter som kändes rejält och tryckte på vad jag hade och tillslut kom jag i mål som tvåa och 16 sek efter Samuel Norlén.

Tycker det var ett kul arrangemang och jag önskar att det hade funnits fler såna här tävlingar där det är lite kupering på banan.

Resultat finns HÄR

Ett litet reportage från skidsajten Längd.se finns HÄR

Kinnekullegården


Delar av startfältet

Precis innan start

Jag startar

Samuel Norlén startar

Ena av branterna. Var värre än vad det ser ut


Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.