tisdag 13 maj 2014

Tvåa på etapp 9 -Ånnaboda

Det är dags att få liv i den här bloggen igen. Sen sist har jag haft en viloperiod och tagit det rätt så lungt. För nån vecka sen drog jag igång träningen lite lätt och kommer succesivt öka belastningen. 

Mitt andra landsvägspass vart iallafall att köra Uno Tour, som är en seriös träningstävling (varje tisdag) som lockar en blandad komplott cyklister. Var rätt kul att komma ut och få kampas lite igen måste jag säga. Banan var från T-korsningen ekersgatan/kilsgatan-garphyttan-Ånnaboda-vändning och samma väg tillbaka. Med andra ord passar den skidåkare relativt bra. Vi stack iväg ett 15-tal cyklister i Uno-gruppen och det gick lite halv ryckigt fram till garphyttan då Per Sjögren plötsligt går allin i konsumkurvan och helt plötsligt var han jag och starkingen Bergqvist i tät med en liten lucka. 

Mitt mål var egentligen att vara först upp till Ånnaboda och sedan försöka hålla så långt som möjligt. Jag attackerade rätt tidigt in i backen och ingen svarade så jag fick en lucka. Däremot kände jag att jag blev stum fort vilket inte är så konstigt. Tog i det jag hade och var först upp till vändningen med liten lucka. Efter nedförskörningen kom Sjögren som skjuten ur en kanon och vi blev tre stycken som skulle försöka hålla undan. Vi växeldrog i rätt högt tempo och några km från mål ledde vi med åtta sekunder före vad jag tror var fyra stycken. Jag var rätt krum mot slutet och det tror jag de andra två var också. 

Mot slutet stötte Sjögren först en gång som vi täppte igen sen kom en till stöt som gjorde att han fick soloköra in i mål med fåtal sekunder. Andra platsen blev en spurtduell mellan mig och Andreas Wahlstedt som jag tog med några centimeter. 


Ettan och tvån

Roligt lopp där det är svårt att hålla undan. Jag tror man måste vara minst tre på tillbakavägen för att klara det. Ikväll klarade vi det iallafall. Kul.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.