torsdag 10 april 2014

Säsongens sista tävling

Idag åker jag upp till bruksvallarna för att köra säsongens sista tävling. Jag kommer att köra Fjälltoppsloppet på lördag och det senaste jag har hört är att det kortats ner till 28 km (fristil). Banan bjuder ändå på två riktigt långa och tuffa stigningar. Första upp till mittåkläppen och den andra upp för slalombacken i Ramundberget. Ser verkligen fram emot tävlingarna och jag hoppas kunna avsluta säsongen med ett bra lopp. 

Det kommer flera världsstjärnor till start vilket gör det ännu roligare. Eller vad sägs om dessa:

Petter Northug, Anders Södergren, Anders Aukland, Niklas Dyrhaug, Lars Nelson, Tomas Northug, bröderna Tynell

Efter det här kommer jag att ta det lugnt några veckor och vila upp mig inför nästa säsong som kommer bli min sista.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.