lördag 23 maj 2015

4:a på stockholm brantaste

Stockholm brantaste var ett häftigt och lite annorlunda lopp. Det var ett spurtpris redan efter ett 100 tals meter vilket resulterade i att det blev polsk riksdag i starten. Efter halva första backen avancerade jag och la mig i ryggen på Anders Kleist. När det sedan bar nedför i full knyck var jag chanslös och blev även omsprungen av loppets tvåa. Andra gången uppför tror jag att jag håller jämna steg med dom två framför. När det sedan blev nedför igen var det en längre bit än den första. Plus att det vart platt och för tillfället har jag inget tempo i kroppen såhär tappade jag en placering och tid innan det bar uppför igen för sista gången. Sista backen var riktigt slitig och pulsklockan visar att jag har 191 i puls precis vid målet. Det är min maxpuls som jag inte brukar komma upp i vid så många tillfällen. Gillar man mjölksyra ska man defenitivt köra det här loppet. En riktig mjölksyrefest. Jag tycker det är mycket roligare än att springa platta lopp.

Kom in på en helt okej 4:e plats. Lite surrealistiskt att jag ska tappa placeringar på dom lättlöpta partierna nu när det är backrace. Men dom i toppen har bättre löpsteg än en älgande skidåkare helt enkelt. Men kul var det. 

Andra gången uppför backen. Mjölksyra.

Jobbigaste målrakan jag upplevt.


10 liter mjölksyra.


Martina påväg mot mål.




Resultat

Pulskurva och höjdkurva. Hade inte mycket mer att ge på slutet.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Här kan man följa mig i min framfart i skidspåren. I dagsläget bor och pluggar jag på högskolan Dalarna. Jag ingår i Dala Sports Academy vilket gör det möjligt att kombinera elitidrott med högskole studier.